poniedziałek, 22 grudnia 2014

Tartan Style






Tartan is a pattern consisting of criss-crossed horizontal and vertical bands in multiple colours. Tartans originated in woven wool, but now they are made in many other materials.

Tartan was on top as a "back to school" style, in September. But a few months later you can still find tartan prints in stores and on the street. Why is tartan so popular? Well because its matches the most of the styles... Vintage, retro, chic, elegant... It also look very well with the basic colors that we all have in our closet or wardrobe. In stores you can find many different colors and patterns what makes it even easier to buy and match with our style. The ones I like the most are, the typically red one, called " Royal Stewart" and the gold one called "Pride of Scotland" and yes all the different colors and patterns have there own names :)

Szkocka kratka -  czyli tkanina w różnobarwną kratę, tradycyjnie tkana z owczej wełny. Teraz można ją już dostać z każdego włókna i w dowolnej kolorystyce.

Moda na tartan przyszła wraz z nowym rokiem szkolnym we wrześniu, jednak do teraz można zaobserwować tartan zarówno w ofertach sklepowych jak i na ulicy. Dlaczego szkocka krata jest taka popularna? Ponieważ można ją łączyć z rożnymi stylami, doskonale sprawdza się w wersjach vintage, retro, elegancki czy nawet łączona z ostatnimi trendami. Idealnie współgra z bazowymi kolorami i sama krata nie musi być tradycyjna. Sklepy oferują duży wybór co do kolorów i wzorów co jeszcze bardziej ułatwia nam zakupy i dopasowanie do naszej garderoby i gustu.
Sama mam kilka wersji w kratkę ale moje ulubione to tradycyjna czerwona wersja czyli kratka " Royal Stewart" i beżowa "Pride of Scotland" . Dla tych co teraz się zastanawiają, to tak każdy wzór kratki ma swoja niepowtarzalna nazwę. Poniżej będziecie mogli zobaczyć je wszystkie.... Aczkolwiek myślę ze jest ich nawet więcej :)










Jak na zdjęciach powyżej widać szkocka krata nie tylko nadaje się do noszenia ale również może być inspiracją dla wnętrza naszego domu. Tak u mnie była pościel w kratkę, która dobrze posłużyła mi jako tło do zdjęć :)
Na święta kratka sprawdza się równie dobrze, kilka dni temu zmieniłam trochę wystrój mojego stołu. Wcześniej nie zastanawiałam się nad tym ale widzę u siebie trochę podobieństwa co do gustu wystroju jak i samego stroju.  Ponieważ wszystkie rzeczy zakupiłam mniej więcej w tym samym czasie. Zaskakujące jest to ze wcale nie myślałam ze szkocka kratka będzie "in" również w wnętrzach. Toteż jeszcze bardziej mnie zdziwilo kiedy zobaczyłam kratkę na okładce jednego z polskich czasopism o wnętrzach. Mój narzeczony śmiał się ze kilka dni temu kupiłam pościel i bieżnik  na stół w kratkę wiec spokojnie mogłabym odpuścić sobie te pisma skoro i tak wyprzedzam ich trendy :) 




Więcej o kracie w następnym poście! Do Zobaczenia !



     

1 komentarz:

  1. Uwielbiam kratkę ( ^_^ ) / a szczególnie w kolorze czerwonym i granatowym. Ślicznie przystrojony ten stół <3

    http://asaminach.blogspot.com/ zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń